امسال ۴۷ هزار هكتار جنگل غني‌سازي شد/انجام ۱.۲ ميليون هكتار آبخيزداري در سال جاري

۵ بازديد ۰ نظر

مجله زنده خبري / مركزي وزير جهادكشاورزي گفت: در دولت تدبير و اميد به ويژه امسال توجه ويژه اي به جنگل كاري شده است به طوري كه امسال 47000 هكتار جنگل در زيستگاه هاي اصلي و ساير مناطق غني سازي شده است. بيش از 35000 هكتار نهال براي مبارزه با بيابان زايي كاشته شده است. …

امسال ۴۷ هزار هكتار جنگل غني‌سازي شد/انجام ۱.۲ ميليون هكتار آبخيزداري در سال جاري https://livemag.ir/2021/03/امسال-۴۷-هزار-هكتار-جنگل-غني‌سازي-شد-ا/ https://livemag.ir/2021/03/امسال-۴۷-هزار-هكتار-جنگل-غني‌سازي-شد-ا/#respond مجله زنده خبري Sat, 06 Mar 2021 10:30:03 0000 اقتصادي https://livemag.ir/2021/03/امسال-۴۷-هزار-هكتار-جنگل-غني‌سازي-شد-ا/ مجله زنده خبري / مركزي وزير جهادكشاورزي گفت: در دولت تدبير و اميد به ويژه امسال توجه ويژه اي به جنگل كاري شده است به طوري كه امسال 47000 هكتار جنگل در زيستگاه هاي اصلي و ساير مناطق غني سازي شده است. بيش از 35000 هكتار نهال براي مبارزه با بيابان زايي كاشته شده است. …

مجله زنده خبري / مركزي وزير جهادكشاورزي گفت: در دولت تدبير و اميد به ويژه امسال توجه ويژه اي به جنگل كاري شده است به طوري كه امسال 47000 هكتار جنگل در زيستگاه هاي اصلي و ساير مناطق غني سازي شده است. بيش از 35000 هكتار نهال براي مبارزه با بيابان زايي كاشته شده است. ”

كاظم هوازي روز شنبه ، هفتم مارس ، در مراسم افتتاحيه اولين پارك آبريز كشور در دره گردوي اراك ، اظهار داشت: مساحت كل جنگل در جهان 4 ميليارد هكتار است كه كشور ما سهم كمي از آن را دارد ، در حالي كه جنگل كاري نقش اصلي در اين امر بقاي انسان را حفظ مي كند. سالانه حدود 37 ميليارد تن دي اكسيد كربن توسط اين جنگل ها جذب مي شود ، اما متأسفانه بيش از 50٪ از اين مقدار جنگل متعلق به 6 كشور است.

وي با اشاره به اينكه سرانه جنگل كاري در ايران به كمتر از دو دهم هكتار مي رسد ، افزود: در دولت تدبير و اميد به ويژه امسال توجه ويژه اي به جنگل كاري دارد ، بنابراين امسال 47 هزار هكتار از غني سازي جنگل ها در زيستگاههاي اصلي و بيش از 35000 هكتار نهال براي مبارزه با بيابان زايي كاشته شده است.

وزير جهادكشاورزي گفت: كشاورزي از ديگر اقدامات و پروژه هاي مهم ديگري است كه مي تواند به حفظ جنگل كمك كند ، در همين راستا امروز بيش از 20 هزار هكتار از هدف 30 هزار هكتار براي سال 1999 مورد بهره برداري و آماده سازي قرار گرفته است. . “

هوازي گفت: امسال بيش از 330 هزار هكتار درخت در كشور كاشته شده است كه البته كافي نيست و ادامه اين مهم بايد با حركت هاي مردمي همراه شود تا شاهد پيشرفت خوبي در زمينه جنگل ها و حفاظت از منابع طبيعي در كشور “

وي با تأكيد بر اينكه ايران داراي آب و هواي خشك و نيمه خشك است و شايد كمتر از 7 درصد كشور را جنگل پوشانده است ، بر اهميت حفاظت از خاك تأكيد كرد و گفت: در كشوري مانند ايران مي توان بيش از هزار سال يك سانتي متر تشكيل مي شود.

وزير جهادكشاورزي مديريت حوضه هاي آبريز و سفره هاي زيرزميني را يكي از پروژه هاي مهم دولت خواند و گفت: “امسال علي رغم اينكه حدود 800000 هكتار از اين پروژه در برنامه وزارت جهاد بود – كشاورزي الكترونيكي ، مرز 800000 هكتار در نوامبر و دسامبر عبور كرد. “2 ميليون هكتار تكميل مي شود. 6.5 ميليون هكتار حوضه هاي آبريز و مديريت سفره هاي زيرزميني در دولت معرفي شده اند كه يك رويداد بزرگ و ارزشمند است و به دليل نوسازي چشمه ها و قنات ها بسياري از روستاها احيا شده اند.

هوازي با اشاره به اينكه پروژه مديريت حوضه آبريز دره گردو نيز يكي از شاخه هاي پروژه مديريت حوضه آبريز و آبخوان است ، ادامه داد: از اين نقاط خودداري كنيد. پارك آبي چيز خوبي است كه بايد در همه شهرهاي بزرگ توسعه يابد و مردم بايد در آن شركت كنند.

وي با اشاره به نام اين پروژه به عنوان حوضه آبخيز گردو ، افزود: با توجه به نام اين پروژه ، انواع ژنوتيپ هاي گردو در كشور و سازگار با اين منطقه بايد در نظر مردم باشد ، از طرف ديگر با ايجاد گونه هاي متنوع گياهي ، سازگار با محيط زيست ، بايد اين منطقه را در معرض عمده مديريت حوضه هاي آبخيز و منابع طبيعي قرار دهد.

وزير جهادكشاورزي خاطرنشان كرد: برخي از اين اقدامات بايد به عهده مردم و جوانان گذاشته شود و بزرگان شهرستان نيز بايد در اين طرح مشاركت داشته باشند تا شاهد يك پروژه موفق باشيم. اگر اين پروژه فقط يك دولت باشد ، قطعاً در آينده با مشكلات نگهداري روبرو خواهد شد.

انتهاي پيام

https://livemag.ir/2021/03/امسال-۴۷-هزار-هكتار-جنگل-غني‌سازي-شد-ا/feed/ 0

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.