بدن شما چگونه به مرگ كرونايي چراغ سبز نشان مي دهد؟

۸ بازديد ۰ نظر

مجله زنده خبري / مركزي اين تاج موذي و بسيار خطرناك به نظر مي رسد و راه هاي موثري براي ورود به بدن مي داند ، اما اينكه چگونه پس از ورود به بدن آن را بدست آوريد تا فن از بين نرود و سرانجام بميرد ، س importantال مهمي است كه بايد به آن …

بدن شما چگونه به مرگ كرونايي چراغ سبز نشان مي دهد؟ https://livemag.ir/2021/03/بدن-شما-چگونه-به-مرگ-كرونايي-چراغ-سبز-نش/ https://livemag.ir/2021/03/بدن-شما-چگونه-به-مرگ-كرونايي-چراغ-سبز-نش/#respond مجله زنده خبري Wed, 10 Mar 2021 03:58:23 0000 اجتماعي https://livemag.ir/2021/03/بدن-شما-چگونه-به-مرگ-كرونايي-چراغ-سبز-نش/ مجله زنده خبري / مركزي اين تاج موذي و بسيار خطرناك به نظر مي رسد و راه هاي موثري براي ورود به بدن مي داند ، اما اينكه چگونه پس از ورود به بدن آن را بدست آوريد تا فن از بين نرود و سرانجام بميرد ، س importantال مهمي است كه بايد به آن …

مجله زنده خبري / مركزي اين تاج موذي و بسيار خطرناك به نظر مي رسد و راه هاي موثري براي ورود به بدن مي داند ، اما اينكه چگونه پس از ورود به بدن آن را بدست آوريد تا فن از بين نرود و سرانجام بميرد ، س importantال مهمي است كه بايد به آن پاسخ دهيد. .

با شيوع ويروس كرونا ، سو nutrition ظن هاي تغذيه اي در مورد پيشگيري و درمان بيماري كوويد 19 مطرح شده است و بايد اطلاعات تغذيه اي براي جلوگيري از انتشار اين شايعات و محروميت از برخي منابع ارزشمند غذايي و يا مصرف بيش از حد برخي غذاها فراهم شود. از پزشكان متخصص و متخصصان تغذيه راهنمايي بخواهيد.

به همين منظور ، در مصاحبه با يك متخصص تغذيه و متخصص تغذيه ، نقش تغذيه سالم و مواد مغذي را در مديريت بيماري كوويد توصيف كرديم 19.

دكتر سارا صافي در گفت وگو با مجله زنده خبري ، در مورد تقويت سيستم ايمني بدن براي جلوگيري از ويروس كرونا اظهار داشت: “اگر سيستم ايمني بدن قوي باشد ، به طور طبيعي خطر ابتلا به بيماري هاي عفوني و ويروسي مانند Covid 19 به طور قابل توجهي در مقابل ويروس كاهش مي يابد. ، اگر سيستم ايمني بدن قوي تر باشد ، مي تواند با آن مقابله كند و اگر اين كار را بكنيد ، فرد كمتر دچار يك نوع شديد بيماري مي شود.

وي تأكيد كرد: با داشتن سيستم ايمني ضعيف ، ويروس قادر به مبارزه نيست و در واقع طوفان التهابي و التهابي را در بدن و يك نوع بدخيم از بيماري را فعال مي كند و در نتيجه منجر به بستري شدن بيمار در بخش مراقبت هاي ويژه مي شود و متأسفانه احتمال مرگ وجود دارد. “

وي به راه هاي تقويت سيستم ايمني اشاره كرد و گفت: رژيم غذايي سالم ، مناسب و متعادل براي عملكرد سيستم ايمني بدن در برابر ويروس ضروري است. يكي از مهمترين عوامل پروتئين است كه براي عملكرد سيستم ايمني بدن ضروري است و استفاده از لبنيات كم چرب ، انواع مختلف گوشت مانند گوشت قرمز و سفيد توصيه مي شود. ماهي به دليل داشتن مقدار زيادي امگا 3 ، التهابات بدن را كاهش مي دهد و بهتر است ماهي دو بار در هفته ماهي بخوريد.

وي همچنين مصرف سفيد تخم مرغ را به عنوان منبع با كيفيت پروتئين ذكر كرد و افزود: مصرف روزانه پروتئين ، حبوبات ، سويا ، سبزيجات و مغزها نيز به عنوان منابع غني پروتئين توصيه مي شود. همچنين علاوه بر ماهي ، گردو (دو عدد در روز) ، دانه هاي كتان ، تخمه كدو ، روغن كانولا و غيره. مي توان از آنها براي تأمين بدن امگا 3 استفاده كرد و بايد در رژيم روزانه باشد. افراد مبتلا به كمبود اسيد چرب امگا 3 بيشتر در معرض بيماري هاي التهابي قرار دارند.

اين متخصص تغذيه و متخصص تغذيه به استفاده از انواع ويتامين ها مانند ويتامين هاي D ، C ، E و ويتامين هاي گروه B براي تقويت سيستم ايمني اشاره كرد و افزود: مهمترين ويتامين اي كه بايد براي تقويت سيستم ايمني بدن مصرف شود ويتامين D است كه بستگي دارد در مورد مصرف اين ويتامين “در مورد كرونا ، اين بسيار بارز است. كمبود اين ويتامين در ايران به قدري رايج است كه افراد بايد با انجام آزمايشات ، سطح اين ويتامين را بررسي كنند و اگر در گذشته كمبود اين ويتامين داشته اند ، با استفاده از مكمل هاي اين ويتامين بايد تحت نظارت پزشك معالجه كنيد. علاوه بر اين ، افرادي كه در معرض نور خورشيد هستند (15 دقيقه در روز) مي توانند به توليد اين ويتامين در پوست براي تقويت سيستم ايمني بدن كمك كنند.

وي گفت: “تجربه نشان داده است كه افراد مبتلا به كمبود ويتامين D بيشتر دچار نوع شديدتر بيماري مي شوند.” ويتامين D معمولاً در غذاها يافت نمي شود اما كم و بيش در زرده تخم مرغ ، قارچ و لبنيات غني شده با اين ويتامين وجود دارد.

وي همچنين ويتامين C را يك آنتي اكسيدان بسيار قوي خواند و گفت: دريافت اين ويتامين در بدن علاوه بر اينكه در پيشگيري از ويروس كرونا موثر است ، به كاهش علائم بيماران نيز كمك مي كند. مصرف مكمل هاي ويتامين C براي جلوگيري از بيماري كويد توصيه نمي شود ، كافي است روزانه دو تا سه واحد ميوه مختلف بخوريد ، به ويژه مركبات يا سبزيجاتي مانند كلم ، كلم بروكلي ، فلفل يا گوجه فرنگي. مصرف زياد اين ويتامين به دليل تبديل آن به اگزالات در بدن و تشكيل سنگهاي اگزالات در كليه ها توصيه نمي شود.

دكتر صافي ويتامين E را يك آنتي اكسيدان بسيار قدرتمند خواند و گفت: مصرف اين ويتامين براي جلوگيري از بيماري عروق بيماري كرونا قلب و تقويت سيستم ايمني بدن توصيه نمي شود ، اما خوردن غذاهاي حاوي اين ويتامين مانند روغن هاي گياهي از جمله روغن زيتون ، روغن آفتابگردان ، “كنجد يا دانه هاي چرب مانند دانه هاي آفتابگردان و كنجد كافي است. مواد معدني و نمكي نيز در تقويت سيستم ايمني بدن نقش مهمي دارند كه برجسته ترين آنها روي ، سلنيوم و آهن است و كمبود اين مواد معدني منجر به اختلالات ايمني مي شود. سيستم و خطر بيماري بيماري كرونا قلب را افزايش مي دهد.

به گفته وي ، كمبود آهن در زنان و كودكان بسيار شايع است ، توصيه مي شود زنان جوان و كودكان زير دو سال زير نظر پزشك آهن مورد نياز خود را با مصرف مكمل ها دريافت كنند و افراد ديگر آهن كافي از غذا دريافت كنند مانند انواع گوشت ، مرغ ، ماهي ، تخم مرغ ، جگر ، سبزيجاتي مانند كلم ، كاهو ، اسفناج و سبزيجات و انواع حبوبات مانند عدس ، پسته و مغزها و ميوه هاي خشك استفاده كنيد.

وي گفت: براي جلوگيري از ويروس كرونا نيازي به مصرف مكمل هاي روي نيست. “خوردن انواع گوشت ها ، آجيل ها ، حبوبات و سبزيجات برگ سبز مي تواند روي كافي را تأمين كند و نيازي به مصرف مكمل ها نيست.”

وي به اثرات پروبيوتيك ها بر عملكرد سيستم ايمني اشاره كرد و گفت: پروبيوتيك ها در واقع باكتري هايي هستند كه به طور طبيعي در سيستم گوارشي همه افراد وجود دارند اگر تنظيم اين باكتري ها در دستگاه گوارش به هر دليلي مختل شود مانند بيماري ، التهاب و آنتي بيوتيك. “احتمال تضعيف سيستم ايمني بدن وجود دارد و فرد در برابر ويروس كرونا آسيب پذير خواهد شد. مصرف منظم لبنيات پروبيوتيك براي تأمين اين نياز بدن توصيه مي شود.

اين متخصص تغذيه و متخصص تغذيه به نقش مهم اختلالات خواب و اضطراب به عنوان دو عامل در عملكرد سيستم ايمني بدن به دليل ترشح هورمون كورتيزول در بدن اشاره كرد و افزود: كورتيزول هورموني است كه باعث نوعي نقص ايمني مي شود بايد تحت درمان. بهترين زمان خواب از ساعت 23:00 تا 7:00 است و هر فرد بايد 7-9 ساعت خواب با كيفيت و عميق در طول روز داشته باشد. همچنين لازم است از مصرف سيگار ، قليان و الكل به شدت خودداري شود.

وي با اشاره به مطالعات انجام شده در دو گروه غذايي كه به ضعف سيستم ايمني بدن و تشديد التهاب اشاره دارد ، اظهار داشت: شيريني هايي مانند شكر ، آب نبات ، مربا ، بستني ، دسر ، بيسكويت ، شكلات و … و همچنين كربوهيدرات ها. نان و برنج سفيد به دليل افزايش سطح انسولين در بدن مي توانند وضعيت التهابي بدن را افزايش دهند. چربي هاي اشباع شده در منابع حيواني مانند دم ، گوشت پرچرب ، لبنيات پرچرب و غذاهاي چرب مانند كله پاچه ، آبگوشت ، كباب كبابي و اسيدهاي چرب ترانس موجود در صنعت شيريني سازي و بيسكويت باعث التهاب مي شوند و گاهي سرطان زا هستند. از مصرف اين نوع غذاهاي چرب ، شيريني و فست فودها ، غذاهاي كنسرو شده و غذاهاي حاوي مواد نگهدارنده مانند سوسيس و كالباس به شدت خودداري شود و مصرف آن به حداقل برسد تا سيستم ايمني بدن ضعيف نشود.

وي در مورد افراد مسن و افراد مبتلا به بيماري هاي اساسي از جمله فشار خون بالا ، ديابت و برخي بيماران و پيوند اعضا گفت: بدن آنها به دليل كهولت سن يا بيماري زمينه اي و خطر ابتلا به عفونت در برابر ويروس ها و عفونت هاي مختلف آسيب پذيرتر است. “كرونا بيشتر است و توصيه مي شود از غذاي سالم استفاده كنيد و از حضور در جمع و حركت غيرضروري و استفاده از دو ماسك (سه لايه و يك حوله با هم) خودداري كنيد و از قطع خودسرانه داروهاي تجويز شده توسط پزشك براي درمان بيماري اصلي خودداري كنيد. يك بيماري بزرگ براي جلوگيري از بيماري ويروس كرونا. كنترل فشار خون و ديابت مي تواند به جلوگيري از عفونت ويروس كرونا با داروهاي تجويز شده توسط پزشك كمك كند و در صورت بروز ، علائم شما خفيف خواهد بود.

دكتر صافي به استفاده از آنتي اكسيدان ها به عنوان عاملي براي كاهش التهاب در بدن اشاره كرد و افزود: آنتي اكسيدان ها تركيباتي هستند كه به طور عمده در منابع گياهي مانند ميوه ها ، به ويژه مركبات ، سبزيجات ، به ويژه سبزيجات رنگارنگ مانند فلفل ، گوجه فرنگي ، چغندر ، سير آجيل و برخي روغن هاي گياهي مانند روغن زيتون نيز وجود دارد و تامين آنها سيستم ايمني بدن را تقويت مي كند. ادويه هايي مانند زردچوبه ، دارچين ، زنجبيل ، چاي سبز و غيره. آنها حاوي آنتي اكسيدان هستند و بايد توسط انسان در هنگام وعده هاي غذايي مصرف شوند.

وي همچنين از افراد مبتلا به بيماري عروق بيماري كرونا قلب خواست كه هنگام بروز علائم به متخصص با تجربه در درمان بيماري عروق بيماري كرونا مراجعه كنند و در خانه بمانند و منتظر بهبود بيماري بمانند. ويروس كرونا مانند سرماخوردگي نيست كه با خوردن مايعات گرم ، سوپ و مصرف داروها به طور تصادفي درمان شود ، زيرا سابقه ويروس كرونا بسيار متفاوت است و بايد از آبشارهاي التهابي جلوگيري كرد.

وي با اشاره به برخي توصيه هاي غلط رژيم غذايي براي بيماران كرون ، گفت: بسياري از توصيه هاي غذايي غير علمي و بدون مطالعه است. بسياري از افراد مبتلا به بيماري بيماري كرونا قلب خود به خود و بدون علائم شديد بهبود مي يابند ، اما همين افراد معتقدند كه با خوردن سوپ ، عسل ، زنجبيل ، چاي يا غذاهاي خاص بدون مشورت با پزشك بهبود يافته اند و همين روش را توصيه مي كنند. در حالي كه اين غذاها منبع خوبي از آنتي اكسيدان ها هستند ، اما درماني براي بيماري عروق بيماري كرونا قلب نيستند. شايد اگر اين فرد اين غذاها را نخورد ، حالش خوب شود. بنابراين بايد گفت كه اين غذاها درماني براي بيماري بيماري كرونا قلب نيستند و گاهي اوقات تا حدي به كاهش علائم فرد كمك مي كنند.

دكتر صافي گفت: فرد مبتلا به بيماري عروق بيماري كرونا قلب بايد پروتئين كافي دريافت كند ، كه با منابع پروتئين توضيح داده شد. با اين حال ، مصرف شير به عنوان منبع پروتئين در طول بيماري بيماري كرونا قلب توصيه نمي شود ، زيرا مي تواند علائم تنفسي فرد مبتلا به بيماري عروق بيماري كرونا قلب را بدتر كند ، باعث ترشحات تنفسي شود ، و براي برخي از افراد با علائم اسهال ، تورم همراه است. معده و سوزش معده لبنيات مانند ماست ، دوغ و ساير محصولات لبني توصيه مي شود. به خصوص ماست پروبيوتيك همراه با غذا به افراد مبتلا به بي اشتهايي عصبي كمك مي كند تا غذا بخورند.

“سوپ با گوشت بدون چربي ، حبوبات و سبزيجات ، و همچنين پودر جوانه گندم و آرد برنج ، روغن زيتون ، مغزهاي آسياب شده براي افزايش كالري دريافتي ، و همچنين سير ، پياز و ساير آنتي اكسيدان ها مانند آويشن و آب ليمو در سوپ ،” او گفت. اين مي تواند براي بدن مفيد باشد. توصيه مي شود افراد مبتلا به كرون رژيم غذايي خود را به دليل علائم گوارشي افزايش دهند و از پرخوري پرهيز كنند. خوردن مايعات ، به ويژه چاي ، زنجبيل ، بابونه ، راش ، نعناع ، آويشن و … به درمان افراد مبتلا به اسهال كمك مي كند و در كاهش علائم م effectiveثر است.

دكتر صفي علائم رايج بيماري بيماري كرونا قلب را اسهال عنوان كرد و گفت: فرد مبتلا به اسهال بايد مايعات زيادي بنوشد و اگر نمي تواند مايعات بنوشد بايد سرم دريافت كند و توسط پزشك معالجه شود. نان سفيد ، برنج ، ماكاروني ، هويج پخته ، سيب زميني پخته ، ماست پروبيوتيك و گوشت و مرغ بدون چربي براي افراد مبتلا به اسهال مجاز است و موز و سيب بدون پوست ميوه هاي خوبي هستند. از نوشيدن آب ، شير ، غذاهاي چرب و شيرين اكيداً خودداري كنيد زيرا باعث بدتر شدن اسهال مي شوند.

وي در پايان با اشاره به برخي علائم خطرناك در افراد مبتلا به ويروس كرونا مانند درد قفسه سينه ، تنگي نفس ، تنگي نفس ، سطح اكسيژن پايين زير 93 و تب طولاني مدت ، افت ناگهاني فشار خون اشاره كرد. اسهال و سرفه شديد ، ضعف و بي حالي و از دست دادن هوشياري از علائم خطرناك بيماري عروق بيماري كرونا قلب ، به ويژه بيماري عروق بيماري كرونا قلب است. بايد سريعاً به پزشك مراجعه كنيد و با ماندن در خانه زمان طلايي درمان را از دست ندهيد.

انتهاي پيام

https://livemag.ir/2021/03/بدن-شما-چگونه-به-مرگ-كرونايي-چراغ-سبز-نش/feed/ 0

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.