خلاقيت و كارآفريني

به خبرنامه تخصصي سئو خوش آمديد

خلاقيت و كارآفريني

۲۱ بازديد ۰ نظر

خلاقيت و كارآفريني

ما ماموريت خود را با بحث در مورد منابع ايده هاي جديد آغاز خواهيم كرد. سپس روش هاي ايده پردازي ، حل خلاقانه مسئله ، روند برنامه ريزي و توسعه محصول و سپس تجارت الكترونيكي را بررسي خواهيم كرد. سپس ما با استفاده از نوشتن ذهن آگاهي ، روش چك ليست و ارتباط آزاد ، …

خلاقيت و كارآفريني https://hillbilly.ir/خلاقيت-و-كارآفريني/ https://hillbilly.ir/خلاقيت-و-كارآفريني/#respond مشاور سئو و طراحي سايت Sun, 28 Mar 2021 14:57:54 0000 طراحي و سئو وب سايت internet marketing wiki https://hillbilly.ir/خلاقيت-و-كارآفريني/

خلاقيت و كارآفريني

ما ماموريت خود را با بحث در مورد منابع ايده هاي جديد آغاز خواهيم كرد. سپس روش هاي ايده پردازي ، حل خلاقانه مسئله ، روند برنامه ريزي و توسعه محصول و سپس تجارت الكترونيكي را بررسي خواهيم كرد. سپس ما با استفاده از نوشتن ذهن آگاهي ، روش چك ليست و ارتباط آزاد ، …

خلاقيت و كارآفريني

ما ماموريت خود را با بحث در مورد منابع ايده هاي جديد آغاز خواهيم كرد. سپس روش هاي ايده پردازي ، حل خلاقانه مسئله ، روند برنامه ريزي و توسعه محصول و سپس تجارت الكترونيكي را بررسي خواهيم كرد. سپس ما با استفاده از نوشتن ذهن آگاهي ، روش چك ليست و ارتباط آزاد ، ايده هاي جديد زيادي ايجاد خواهيم كرد. ما مرحله توسعه محصول را در ايده هاي جديد خود اعمال خواهيم كرد و بحث خود را با دو گزينه ديگر براي تجارت الكترونيكي به پايان خواهيم رساند.

منابع ايده هاي جديد شامل مصرف كنندگان ، محصولات و خدمات موجود ، كانال هاي توزيع و حتي دولت فدرال مي شود (Hisrich، 2008). پرونده هاي دفتر ثبت اختراع پر از ايده هاي جديد است و ايده هاي محصول جديد مي توانند در نتيجه مقررات دولت شكل بگيرند. تحقيق و توسعه بزرگترين منبع ايده هاي جديد است و مي تواند در يك آزمايشگاه رسمي ، گاراژ يا زيرزمين اتفاق بيفتد.

براي توليد ايده هاي جديد مي توان از چندين روش استفاده كرد. در گروه هاي متمركز ، مجري گروهي از افراد را از طريق بحث هاي عميق و باز هدايت مي كند. اين گروه ها به طور كلي از هشت تا چهارده شركت كننده تشكيل مي شوند. انگيزه آنها از بازخورد ساير اعضاي گروه اين است كه با خلاقيت ايده جديدي را توليد كرده و نياز بازار را ايجاد كنند. گروه هاي تمركز همچنين يك روش عالي براي بررسي ايده ها و مفاهيم است. تجزيه و تحليل موجودي مشكلات ، يكي ديگر از راه هاي عالي براي ايجاد ايده هاي جديد است. افراد از آن به روشي مشابه گروههاي متمركز استفاده مي كنند. ليستي از مشكلات در دسته بندي كالاهاي عمومي به مصرف كنندگان ارائه مي شود و سپس از آنها خواسته مي شود تا كالاهاي موجود در اين دسته را كه داراي مشكل خاصي هستند شناسايي و بحث كنند. اين روش بايد در درجه اول براي شناسايي ايده هاي محصول براي ارزيابي بيشتر مورد استفاده قرار گيرد.

حل خلاقانه مسئله توليد ايده هاي جديد را به سطح بالاتري مي رساند. طوفان فكري به افراد اين امكان را مي دهد تا با ملاقات با ديگران و شركت در تجارب ساختاري گروهي ، آنها را به خلاقيت بيشتر ترغيب كنند. اين قوانين شامل موارد زير است:

الف) وجه نقد مجاز نيست

ب) آزادي حركت تشويق مي شود

ج) مقدار ايده ها لازم است

د) تشويق گروه ها و بهبود ايده ها

طوفان مغزي بايد سرگرم كننده باشد و حاوي هيچ گونه كنترل و دلسردي براي بحث نيست. اين در گروه هاي شش تا دوازده نفري بسيار مثر است و مي تواند از طريق مشاركت هاي خودجوش شركت كنندگان ، در يك بازه زماني محدود ايده هايي درباره يك مشكل ايجاد كند. طوفان فكري معكوس ديدگاه ديگري ارائه مي دهد زيرا شبيه طوفان مغزي است ، به استثناي اجازه انتقاد. اين مبتني بر يافتن خطا از طريق پرسش از چند راه براي شكست ايده است. تمركز بر جنبه هاي منفي يك محصول ، خدمات يا ايده است. بايد مراقب روحيه گروهي بود. طوفان فكري معكوس مي تواند قبل از ساير اشكال تكنيك هاي خلاقانه براي تحريك تفكر خلاق استفاده شود و شامل شناسايي هر خطا در يك ايده است. اين معمولاً مفيد است زيرا انتقاد از ايده براي افراد راحتتر از ارائه ايده جديد است.

نوشتن مغز نوعي طوفان مغزي مكتوب است و به شركت كنندگان فرصت بيشتري براي تفكر مي دهد تا تفكر مغزي. او ساكت است و هر يك از اعضاي گروه در مدت پنج دقيقه سه فكر را يادداشت مي كند. در حاليكه رهبر دوره هاي زماني را مشاهده مي كند و حتي مي تواند آنها را تنظيم كند ، يك فرم به همه شركت كنندگان منتقل مي شود. روش گوردون روش ديگري براي حل خلاقانه مسئله است و از اعضاي گروهي شروع مي شود كه از ماهيت دقيق مسئله اطلاع ندارند. اين اطمينان مي دهد كه راه حل تحت تأثير پيش تصورات و مشكلات رفتاري نيست. يك مفهوم كلي مربوط به مسئله ذكر شد و سپس گروه تعدادي از ايده ها را بيان كردند. سپس مفهوم توسعه يافته و مفاهيم مربوط به آن توسعه مي يابد. سرانجام ، مسئله واقعي آشكار مي شود.

روش چك ليست شامل توسعه يك ايده جديد از طريق ليستي از مسائل يا پيشنهادات مرتبط است. س questionsالات زير نحوه استفاده از روش چك ليست را توضيح مي دهد:

ثانيا براي استفاده هاي ديگر قرار داده شود؟ روش هاي جديد استفاده به همان صورت كه هست؟

سوم. اين چه شكلي است؟ چه چيزي مي توانم آن را كپي كنم

چهارم پيشرفت جديدي؟ معني ، رنگ ، شكل و فرم را تغيير دهيد؟

v باد كنيد؟ چه چيزي اضافه مي كنيد؟

ششم – به حداقل برسانيد؟ جايگزين چيست؟ كوچكترين؟

هفتم – جايگزين؟ در عوض چه؟ مواد ديگر؟

Viii – بازآرايي؟ سبك ديگري؟

نهم مخالف؟

s جمع؟ ميكس؟

ارتباط آزاد شكل ديگري از حل خلاقانه مسئله و يكي از ساده ترين و مثرترين روش ها است. در ايجاد تمايل كاملاً جديد به يك مسئله مفيد است. ابتدا كلمه يا عبارتي مربوط به مسئله يادداشت مي شود. سپس پيام هاي ديگر و غيره رونويسي مي شوند. هر كلمه جديد سعي در افزودن چيز جديدي به روندهاي فكري در حال انجام دارد. اين باعث ايجاد زنجيره اي از افكار مي شود كه با ايده اي براي محصول جديد خاتمه مي يابد.

فرآيند برنامه ريزي و توسعه محصول براي موفقيت يك كارآفرين بسيار مهم است. ابتدا بايد معيارهاي ارزيابي را با ارزيابي فرصت و اندازه بازار تعيين كرد. بايد توليدكنندگان فعلي رقيب ، قيمت ها و تلاش هاي بازاريابي را ارزيابي كرد. ايده جديد بايد با قابليت هاي مديريت موجود و استراتژي هاي بازاريابي هم افزايي داشته باشد. ايده محصول يا خدمات پيشنهادي بايد بتواند از رفاه اقتصادي شركت پشتيباني و كمك كند. بايد سازگاري الزامات توليد محصول جديد با كارخانه ، ماشين آلات و پرسنل موجود را ارزيابي كرد. كارآفرينان بايد در طول توسعه ايده به ارزيابي رسمي علاقه مند باشند. مرحله ايده شامل شناسايي ايده هاي محصول جديد يا خدمات در عين حذف ايده هاي غيرعادي محصول يا خدمات است.

شخص بايد نياز به ايده جديد و همچنين ارزش آن را براي شركت تعيين كند تا اطمينان حاصل كند كه هر دو قبل از شروع ايده ها هستند. شناسايي نياز بايد بر نوع نياز ، زمان آن ، كاربران درگير در تجربه محصول يا خدمات ، اهميت متغيرهاي بازاريابي قابل كنترل ، ساختار كلي بازار و ويژگي هاي بازار متمركز باشد. در مرحله مفهوم ، يك محصول جديد بايد از طريق تعامل با مصرف كنندگان توليد و تصفيه شود. سپس ايده تصفيه شده براي تعيين ميزان استقبال مصرف كننده آزمايش مي شود. ويژگي ها ، قيمت و تبليغات مفهوم مورد مطالعه و ساير محصولات اصلي رقيب بايد ارزيابي شود. مرحله توسعه محصول شامل تعيين واكنشهاي مصرف كننده نسبت به محصول فيزيكي است. يك تاجر مي تواند در اين مرحله نمونه تهيه كند. مرحله نهايي فرآيند توسعه شامل مرحله بازاريابي آزمايشي است كه نتايج واقعي فروش را نشان مي دهد كه ميزان استقبال مصرف كننده را نشان مي دهد.

تجارت الكترونيكي مفهوم نسبتاً جديدي در دنياي تجارت است و بايد از آن خلاقانه استفاده شود. كارآفرين به دليل فناوري در حال پيشرفت مجبور است به موارد خاص ديگري بپردازد. به عنوان مثال ، فرد بايد تصميم بگيرد كه آيا عمليات اينترنتي كسب و كار را مديريت كند يا كار را به يك شركت ديگر واگذار كند. يك وب سايت غالباً ايجاد مي شود و بايد از نظر زيبايي و كاملاً كاربردي باشد. نود درصد مشاغل كوچك از وب سايت استفاده مي كنند و سهولت استفاده در وب سايت ها مهم است. وب سايت نوعي ارتباط است كه در آن توانايي جستجو و سرعت به همان اندازه مهم است. اين وب سايت بايد داراي يك سبد خريد ، اتصال امن سرور ، پردازش پرداخت كارت اعتباري و ويژگي بازخورد مشتري باشد. بايد براي گروه هاي خاص بازار هدف سفارشي شود و با مرورگرهاي مختلف سازگار باشد.

پيگيري اطلاعات مشتري هنگام كار با تجارت الكترونيكي امري حياتي است. اين كار اغلب از طريق پايگاه هاي الكترونيكي انجام مي شود. انجام اين كار از بازاريابي شخصي پشتيباني مي كند و توجه مشتري را با بازاريابي فردي شخصي جلب مي كند. محافظت از حريم خصوصي افراد هنگام حفظ پايگاه داده از اهميت فوق العاده اي برخوردار است.

هنگام انجام تجارت الكترونيكي به عنوان يك شركت كارآفرين ، محصولات يك فرد بايد از نظر اقتصادي و راحت قابل تحويل باشد. اين محصولات بايد براي تعداد زيادي از افراد سرگرم كننده باشد و شركت بايد آماده ارسال محصولات خارج از موقعيت جغرافيايي خود باشد. عمليات آنلاين بايد منجر به كاهش قابل توجه هزينه در مقايسه با داشتن فروشگاه شود.

اكنون ما توجه خود را به توليد ايده هاي لباس براي ليبي معطوف كرده ايم. ما از ايده نويسي با پنج دقيقه محدوديت استفاده كرديم تا ايده جديدي ارائه دهيم. ما يك روپوش قابل تنظيم براي زنان ساختيم كه مي تواند تا شود و سپس با Velcro به آن وصل شود تا در صورت تمايل آن را كوتاه كرده و لباس ها و قابليت هاي اضافي را ارائه دهد. سپس ما از روش چك ليست استفاده كرديم و به موارد زير رسيديم:

يازدهم: اصلاحيه؟ پيشرفت جديدي؟ معني ، رنگ ، شكل و فرم را تغيير دهيد؟

الف) مي تواند روپوش را در چند رنگ مانند سفيد ، قرمز و آبي بسازد

دوازدهم – جايگزين؟ در عوض چه؟ مواد ديگر؟

الف) روپوش ها مي توانند از مواد پلي استر / نايلون قابل تنفس ساخته شوند همانطور كه در لباس ورزشي استفاده مي شود

ب) امكان جذب عرق و رطوبت براي خشك و سبك نگه داشتن لباس را فراهم مي كند

سپس ما از لينك رايگان استفاده كرديم تا ليستي از كلمات مرتبط را ارائه دهيم:

سوم ، خنك كننده ، سبك ، ضد باد ، رنگ هاي روشن ، مواد بازتابنده XIV. نتيجه نهايي يك بافت فلزي است كه مانند فويل آلومينيوم نور خورشيد را منعكس مي كند

سپس ما مراحل توسعه محصول را براي ايده هاي جديد براي تدوين مفهوم محصول نهايي به كار گرفتيم. ما ابتدا معيارهاي ارزيابي خود را با ارزيابي فرصت و اندازه بازار تعيين مي كنيم. ليبي 6،173،579 نفر جمعيت دارد ، بنابراين اين بازار بالقوه ما خواهد بود (ويكي پديا ، 2009). سپس به مرحله ايده رفتيم تا ايده هاي جديد محصول را شناسايي كنيم. اين ايده ها شامل روند تفكر زير است:

الف) مي تواند روپوش را در چند رنگ مانند سفيد ، قرمز و آبي بسازد

ب) روپوش ها مي توانند از مواد پلي استر / نايلون قابل تنفس ساخته شوند همانطور كه در لباس ورزشي استفاده مي شود

ج) پوشش كوتاه (Velcro) براي كوتاه شدن سايش براي خنك شدن و راحتي بيشتر

د) پارچه فلزي كه مانند فويل آلومينيوم نور خورشيد را منعكس مي كند

(15) ايده هاي غير عملي محصول / خدمات را در اين مرحله حذف كنيد

الف) پارچه هاي رنگي فلزي دور ريخته مي شوند

ب) آفتاب بازتابنده مي تواند اثر اجاق گاز را بر فرد استفاده كننده ايجاد كند

ج) اين مي تواند مشتري را گرمتر كند نه سردتر

xvi نياز به ايده جديد و همچنين ارزش آن را براي شركت تعيين كنيد تا از هر دو قبل از شروع ايده اطمينان حاصل كنيد

الف) چند رنگ روپوش مورد توجه افراد مختلف قرار خواهد گرفت

ب) روپوش تنه مردان را بيشتر به خود جلب مي كند

ج) لباس رازيانه بيشتر مورد توجه خانم ها قرار خواهد گرفت

د) مي تواند منجر به افزايش فروش و سهم بازار شود

ه) فروش لباسهاي بيشتر براي شركت سودآور است در حالي كه نيازهاي فردي مشتريان را از طريق سفارشي سازي انبوه برآورده مي كند

سپس به مرحله ايده پردازي رفتيم تا از طريق تعامل با مصرف كنندگان ، در حال توسعه و پالايش ايده هاي محصول جديد خود باشيم. ما قصد داريم در نمايشگاه ها شركت كنيم تا ايده هاي جديد خود را ارائه دهيم. ما نمونه هاي اوليه را نشان مي دهيم و از مشتريان بالقوه بازخورد مي گيريم. سپس ايده هاي صيقلي ما براي تعيين ميزان استقبال مصرف كننده آزمايش مي شود. ما ايده هاي مصرف كننده را در نظر خواهيم گرفت و نمونه هاي اوليه را متناسب با آن تنظيم خواهيم كرد. سپس قيمت ها و محصولات رقبا را در نظر مي گيريم و براي حفظ مزيت رقابتي محصولات خود را بر اين اساس قيمت گذاري مي كنيم. در مرحله توليد محصول ، با اجازه دادن به مشتريان براي امتحان كردن رداي ما در نمايشگاه ها ، واكنش مصرف كننده به محصول فيزيكي را تعيين خواهيم كرد. سپس ما به محض ورود محصولات خود به بازار ، با اثبات نتايج واقعي فروش در مرحله بازاريابي آزمايشي شركت خواهيم كرد.

گزينه هاي جايگزين استفاده از تجارت الكترونيكي در انجام مرحله توسعه محصول براي بازاريابي واقعي ايده محصول نهايي ما ، مي تواند ايجاد يك وب سايت شركتي با كاربرد آسان باشد. ما ضمن اطمينان از عملكرد سايت با سرعت قابل قبول ، قابليت هاي جستجوي قدرتمند را با هم تركيب خواهيم كرد. ما يك سبد خريد ، اتصال امن سرور ، پرداخت كارت اعتباري و ويژگي بازخورد مشتري را در وب سايت خود قرار خواهيم داد. علاوه بر اين ، وب سايت ما براي گروه هاي خاص خاص سفارشي خواهد شد و با مرورگرهاي مختلف سازگار خواهد بود. ما همچنين با ايجاد يك پايگاه داده الكترونيكي كه از بازاريابي شخصي پشتيباني مي كند ، اطلاعات مشتري را رديابي خواهيم كرد. اين به ما اين امكان را مي دهد تا با بازاريابي شخصي شده شخصي ، ضمن محافظت از حريم خصوصي افراد با رمزگذاري قوي پايگاه داده ، توجه مشتري را جلب كنيم. استفاده از عمليات آنلاين منجر به كاهش قابل توجه هزينه در مقايسه با داشتن فروشگاه مي شود. اين به ما امكان مي دهد پس انداز را از طريق نرخ پايين تر و ارزش بيشتر به مشتري منتقل كنيم.

فهرست مطالب

هيسريچ ، رابرت دي. پيترز ، مايكل بي. ، و چوپان ، دين ا. (2008). تجارت پيشرو

(چاپ هفتم). بوستون: مك گرا-هيل اروين.

ويكي پديا (2009). ليبي در 23 ژوئيه 2009 بازيابي شده است http://en.wikipedia.org/wiki/Libya.

https://hillbilly.ir/خلاقيت-و-كارآفريني/feed/ 0

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.