بازاريابي چند كاناله چيست؟ (+ 5 نكته تجارت الكترونيكي)

۵ بازديد ۰ نظر

بازاريابي چند كاناله چيست؟ (+ 5 نكته تجارت الكترونيكي)

طبق نظرسنجي انجام شده توسط برنامه هاي Aspect، شركتهايي كه استراتژيهاي كانال جامع را اتخاذ مي كنند سالانه 91 درصد نرخ ماندگاري مشتري بيشتري نسبت به شركتهايي كه اين كار را ندارند انجام مي دهند. پانزده سال پيش ، به طور معمول مصرف كننده در هنگام خريد يك كالا از دو نقطه لمسي استفاده مي …

بازاريابي چند كاناله چيست؟ ( 5 نكته تجارت الكترونيكي) https://hillbilly.ir/بازاريابي-چند-كاناله-چيست؟-5-نكته-تجار/ https://hillbilly.ir/بازاريابي-چند-كاناله-چيست؟-5-نكته-تجار/#respond مشاور سئو و طراحي سايت Wed, 05 May 2021 14:44:15 0000 طراحي و سئو وب سايت https://hillbilly.ir/بازاريابي-چند-كاناله-چيست؟-5-نكته-تجار/

بازاريابي چند كاناله چيست؟ ( 5 نكته تجارت الكترونيكي)

طبق نظرسنجي انجام شده توسط برنامه هاي Aspect، شركتهايي كه استراتژيهاي كانال جامع را اتخاذ مي كنند سالانه 91 درصد نرخ ماندگاري مشتري بيشتري نسبت به شركتهايي كه اين كار را ندارند انجام مي دهند. پانزده سال پيش ، به طور معمول مصرف كننده در هنگام خريد يك كالا از دو نقطه لمسي استفاده مي …

بازاريابي چند كاناله چيست؟ ( 5 نكته تجارت الكترونيكي)

بازاريابي چند كاناله چيست؟ ( 5 نكته تجارت الكترونيكي)

اين پست از سايت باشگاه مشتريان خبري اينفوجاب كه از دانشنامه ويكي پديا مطلبي در مورد "بازاريابي چند كاناله چيست؟ ( 5 نكته تجارت الكترونيكي)" ارائه شده است، در صورتي كه محتواي اين پست مورد توجه تان واقع شده است، مي توانيد براي مشاهده مطالب بيشتر در زمينه اموزش سئو و ديجيتال ماركتينگ به دسته بندي " "مراجعه كنيد.
.post-categories{display:inline; list-style: none;} .post-categories li{display:inline;margin-right:0} .entry-content.entry ul{padding-right:0!important;margin-right:0!important}

طبق نظرسنجي انجام شده توسط برنامه هاي Aspect، شركتهايي كه استراتژيهاي كانال جامع را اتخاذ مي كنند سالانه 91 درصد نرخ ماندگاري مشتري بيشتري نسبت به شركتهايي كه اين كار را ندارند انجام مي دهند. پانزده سال پيش ، به طور معمول مصرف كننده در هنگام خريد يك كالا از دو نقطه لمسي استفاده مي كرد و فقط 7٪ از بيش از چهار نقطه لمسي استفاده مي كرد. امروزه مصرف كنندگان به طور متوسط ​​از تقريباً شش نقطه لمسي استفاده مي كنند ، تقريباً 50٪ به طور منظم از بيش از چهار نقطه لمسي استفاده مي كنند.

نظرسنجي ديگري نشان داد كه شركتهايي كه تعامل مشتري بسيار قوي در چندين كانال دارند به طور متوسط ​​89٪ از مشتريان خود را حفظ مي كنند ، در حالي كه اين ميزان براي شركتهاي داراي تعامل مشتري ضعيف در چندين كانال 33٪ است. همچنين ، 77 درصد از شركت هاي قوي چند كانال ، داده هاي مشتري را از طريق كانال ذخيره مي كنند ، در حالي كه براي شركت هاي ضعيف چند كانال ، 48 درصد است.

واضح است كه بازاريابي چند كاناله مي تواند بسيار مثر باشد. اما بازاريابي چند كاناله چيست و اگر قبلاً اين كار را نكرده ايد ، چگونه تجارت شما مي تواند آن را اجرا كند؟

بازاريابي چند كاناله چيست؟ ( 5 نكته تجارت الكترونيكي):

بازاريابي چند كاناله چيست؟

بازاريابي چند كاناله حول و حوش نيازهاي مشتري متمركز است و پيامي شخصي براي او فراهم مي كند. شما براي ايجاد يك تجربه واحد براي هر مشتري از همه كانال هاي خود استفاده مي كنيد. اينها شامل رسانه هاي سنتي و كانال هاي ديجيتال جديدتر است.

با بازاريابي چند كاناله ، هر كانال با يكديگر ارتباط برقرار مي كند تا يك صدا و پيام مارك يكپارچه ايجاد كند. اغلب اوقات ، يك برند با گذراندن مراحل چرخه خريد خود ، با كانال هاي مختلف به مشتري مي رسد.

مصرف كننده مدرن يك كانال همه جانبه است. آنها در طول روز به طور يكپارچه بين كانال ها جابجا مي شوند. آنها ممكن است روز خود را با ديدن فيس بوك و سپس باز كردن برنامه اينستاگرام خود شروع كنند. سپس مي توانند ايميل هاي خود را بررسي كنند. سپس آنها هنگام كار با راديو روشن به سمت كار خود حركت مي كنند. هنگام بازگشت از محل كار به خانه ، ممكن است در سوپرماركت متوقف شوند و قبل از بازگشت به خانه چند تبليغ POS را مشاهده كنند. در سفر دريايي عصرگاهي ، آنها ممكن است موسيقي Spotify يا گوش دادن به پادكست را انتخاب كنند. عصر همان روز ، آنها ممكن است تلويزيون را روشن كنند و شايد روزنامه اي بخوانند ، به احتمال زياد در برنامه اي در تلفن يا رايانه لوحي خود.

امروزه از طريق بازاريابي هوشمند ، ممكن است با مارك هاي تجارت الكترونيكي در هر يك از كانال هاي موجود يا همه آنها با نقاط تماس برخورد كنند. از بسياري جهات ، همه اين كانال ها براي ايجاد صداي مارك يكپارچه تركيب مي شوند.

مزاياي بازاريابي چند كاناله

مصرف كنندگان اولين باري كه با آنها مواجه نمي شوند از شركت تجارت الكترونيكي خريد نمي كنند. از برخي جهات ، اين براي همه مشاغل صدق مي كند – مصرف كنندگان هميشه از پرداخت هزينه هاي تجارب ناشناخته محتاط هستند. اما خريد سوسيس و كالباس از فروشنده گمنام خياباني نسبت به ارسال پول براي شخصي كه در اينترنت هرگز نام او را نشنيده ايد ، خطر كمتري دارد. اين بدان معني است كه فروشگاه هاي تجارت الكترونيكي براي گسترش آگاهي مجبورند سخت تلاش كنند. استفاده از بازاريابي چند كاناله مي تواند به اين روند كمك كند.

ثابت شده است كه كمپين هاي Omnichannel روش هاي بسيار موثري براي توليد فروش هستند. Omnisend دريافت كه بازاريابان استفاده از سه كانال يا بيشتر آنها در مبارزات بازاريابي خود 90٪ نرخ نگهداري مشتري و 250٪ نرخ تعامل و خريد بالاتر دارند. همچنين ، مشتريان احتمالاً 13٪ بيشتر از كساني كه يك كانال را امتحان كرده اند ، براي خريد يك كانال همه جانبه هزينه مي كنند.

مقايسه بازاريابي چند كاناله و چند كانال

بسياري از مردم كانال همه جانبه را با بازاريابي چند كاناله اشتباه مي گيرند – هر دو مارك تجاري را دربرمي گيرد كه از طريق چندين كانال نقاط تماس با مصرف كنندگان را ايجاد مي كند. با اين حال ، تفاوت هاي مشخصي بين انواع بازاريابي وجود دارد.

اگرچه بازاريابي چند كاناله و چند كاناله شامل استفاده از چندين كانال است ، بازاريابي چند كاناله نياز به ادغام روشني از تلاش هاي بازاريابي شما بين كانال هاي شما دارد. آنها به گونه اي با يكديگر تعامل دارند كه باعث مي شود مشتري يك تجربه بازاريابي يكپارچه را دريافت كند. به عنوان مثال ، آنها تبليغات يكساني را در هر كانال دريافت نمي كنند و تفاوت آنچناني ندارند كه بتوانند كمپين هاي جداگانه اي نيز باشند. با اين حال ، هر كانال به طور مستقل در يك كمپين بازاريابي چند كاناله و جدا از كانال هاي ديگر فعاليت مي كند و سعي در ارائه تجربه يكپارچه از مشتري ندارد.

مشتري در مركز مدل بازاريابي چند كاناله قرار دارد. اين بايد تمام بازاريابي را براي ايجاد مارك تجاري براي اين مشتري هماهنگ كند و بخشي از يك داستان بزرگ را به روشي يكپارچه و يكپارچه بيان كند. اين بدان معني است كه مشتري مي تواند از هر كانال خود به اطلاعات دسترسي پيدا كند ، زيرا واحدي بين آنها وجود دارد.

منبع: magecom.net

مشتري ها سازگاري بين كانال ها را دوست دارند. آنها مارك تجاري شما را منظم مي دانند و شما به جزئيات خوب اهميت مي دهيد. مارك تجاري شما در صفحه فيس بوك شما بايد با موارد موجود در صفحه LinkedIn ، تبليغات روزنامه ، وب سايت ، كانال YouTube و حتي ساختمان اداري شما مطابقت داشته باشد. اگرچه ممكن است برخي كانال ها مانند راديو و پادكست براي ادامه بازاريابي فاقد تصاوير باشند ، اما صدا با سبك موسيقي متن ساير رسانه هاي شما مطابقت دارد ، مانند تبليغات تلويزيوني و فيلم هاي TikTok. بازاريابي چند كاناله بر جزئيات اندك متمركز است و اطمينان حاصل مي كند كه افراد يك تجربه ثابت را تجربه مي كنند.

بازاريابي چند كاناله مركز شركت است. يك نام تجاري از چندين كانال براي برقراري ارتباط اساساً همان پيام با مخاطبان گسترده استفاده مي كند. به طور حتم تداخل و تقليد وجود خواهد داشت ، اما بازاريابان چند كاناله از اين پيام براي تبليغ پيام خود استفاده مي كنند. هر كانال به طور مستقل از رسانه هاي ديگر پيام شركت را به مصرف كنندگان مي رساند. يكي از تأثيرات منفي اين براي مصرف كنندگان مي تواند بازاريابي اشباع باشد كه مي تواند افكار منفي در مورد نام تجاري شما ايجاد كند.

بازاريابي چند كاناله رويكرد هوشمندانه تري دارد. وقتي مشتري يك پيام را در يك كانال مي بيند و آنچه را كه در كانال ديگري ارائه مي دهد تطبيق مي دهد. به عنوان مثال ، فرض كنيد مشتري با تبليغات فيس بوك براي يك محصول تعامل مثبت داشته و خريد مي كند. در اين صورت ، مارك تبليغ محصول را در كانال هاي ديگر متوقف مي كند و در عوض پس از خريد پيام مربوطه را ارسال مي كند. بازاريابي چند كاناله ميزان سفارشي سازي بسيار بالاتري نسبت به بازاريابي چند كاناله دارد.

5 نكته براي شركت هاي تجارت الكترونيكي كه استراتژي Omnichannel را اجرا مي كنند


1. كل تيم خود را در آن شركت دهيد

اگر تيم شما به اهميت انجام آن پي نبرد ، بعيد است كه شما يك تجربه كاملاً يكپارچه ايجاد كنيد.

بخش اصلي اين اطمينان از دسترسي همه اعضاي تيم شما به داده هاي مشتري است. اگر قرار است مشتري شما در مركز بازاريابي شما باشد ، پس اعضاي تيم شما بايد مشتريان شما را درك كنند. بازاريابان براي اينكه بتوانند پيام هاي صحيحي را در بهترين زمان به مشتريان ارسال كنند ، به اين داده ها نياز دارند.

با اين حال ، براي موفقيت بازاريابان ، آنها به ورودي ساير اعضاي تيم شما نياز دارند. تيم هاي توليد و خريد شما بايد نيازها و خواسته هاي مشتري را براي اطمينان از اينكه كالاهاي مناسب و مطلوبي براي خريد در دسترس مشتريان دارند ، درك كنند. تيم خدمات مشتري شما ، در واقع همه كارمندان مشتري روبرو بايد نگراني هاي مشتريان خود را درك كنند و از مكالمه هاي مداوم با هر مشتري اطمينان حاصل كنند.

نمي توانيد به بخشهاي خود اجازه دهيد جدا از هم فعاليت كنند – آنها نياز به تعامل و كار مداوم به عنوان يك تيم بزرگ دارند.

2. مشتريان خود را پيدا كنيد

مطمئناً ، براي اينكه اين كار عملي شود ، بايد مشتري خود را به خوبي بشناسيد. در حالت ايده آل ، شما بايد هر آنچه در مورد مشتريان خود مي توانيد بياموزيد.

شما مي توانيد اين روند را با بررسي اينكه واقعاً تجربه مشتري چگونه است ، شروع كنيد. به عنوان مثال ، اگر فروشگاه تجارت الكترونيكي راه اندازي مي كنيد ، به سايت خود مراجعه كنيد و ببينيد كه مرور آن چقدر آسان است. از فروشگاه آنلاين خود خريد كنيد و تجربه را آزمايش كنيد. تصور كنيد اگر اولين بار كاربر هستيد يا خير. آيا اين يك تجربه مثبت و يكپارچه خواهد بود؟ آيا مارك تجاري شما در كل تجربه سازگار است؟ آيا روند كار ساده و راحت دنبال مي شود؟ به ياد داشته باشيد ، شما در حال مشاهده كل تجربه هستيد. اين بايد شامل همه مواردي باشد كه از اولين باري كه مشتري بالقوه نوع محصول شما را جستجو مي كند يا از وب سايت شما و كليه نقاط تماس بازاريابي تا مرحله پس از فروش بازديد مي كند ، اتفاق مي افتد. هر تبليغي را كه در شبكه هاي اجتماعي دنبال مي كنيد و همچنين ايميل ارسال شده پس از فروش را در آن بگنجانيد.

اطمينان حاصل كنيد كه نظرات مشتريان را جمع آوري كنيد. مطمئن شويد كه در مراحل مختلف سفر خريد ، نه فقط در پايان خريد ، بازخورد مي خواهيد. به عنوان مثال ، ممكن است بخواهيد با افرادي كه به وب سايت شما آمده اند و سپس بدون خريد چيزي به وب سايت شما مراجعه كرده اند صحبت كنيد تا درك كنيد كه چرا آنها به سايت ديگري نقل مكان كرده اند.

3. پيام هاي خود را هدف قرار دهيد و از شخصي سازي به طور گسترده استفاده كنيد

پيش نياز بازاريابي چند كاناله اين است كه پيام هاي خود را به دقت هدف قرار داده و آنها را شخصي سازي كنيد. يك راه عملي براي دستيابي به اين هدف استفاده از داده هايي است كه جمع آوري مي كنيد تا ليست هاي خود را تقسيم بندي كنيد. شما مي توانيد به راحتي از طريق ايميل ماركتينگ به اين مهم دست پيدا كنيد ، زيرا اكثر سيستم عامل هاي ايميل ماركتينگ به شما امكان مي دهند بسته به معيارهاي مختلفي كه تعيين مي كنيد ، در ليست هاي مختلف پست كنيد. همچنين مي توانيد تبليغات خود را به راحتي در شبكه هاي اجتماعي مانند فيس بوك و اينستاگرام هدف قرار دهيد.

شما مي توانيد بسياري از معيارها از جمله جمعيت شناسي ، برنامه ريزي روانشناختي و موقعيت جغرافيايي را در نظر بگيريد. همچنين مي توانيد رفتارهاي مربوط به فعاليت و خريد كمپين را از بين ببريد ، مثلاً جايي كه مشتري شما آخرين چرخه خريد يكي از محصولات شما را در چرخه خريد قرار داده ، الگوي خريدش و موارد ديگر.

هنگام تقسيم بندي ليست هاي خود ، مي توانيد از ارسال پيام هاي صحيح و نه پيام هاي عمومي و غيرمرتبط اطمينان حاصل كنيد.

4. اندازه گيري داده هاي مربوطه

استفاده از داده هاي با كيفيت براي موفقيت در بازاريابي چند كاناله ضروري است. شما بايد اطمينان حاصل كنيد كه معيارهاي صحيح را پيگيري مي كنيد تا موفقيت كمپين هاي خود را نشان دهيد. به عنوان مثال ، شما بيشتر از آنكه شماره اوليه پيرو آن باشيد ، به آمار تعامل علاقه مند خواهيد شد. به همين ترتيب ، مي خواهيد تعيين كنيد كه چند درصد از افرادي كه تبليغات اجتماعي را مشاهده مي كنند ، براي كساني كه كليك مي كنند و اقدام مي كنند مشاهده مي كنيد.

از داده هاي CRM ، داده هاي گوش دادن اجتماعي و رفتار جستجوي آنلاين براي ايجاد نماي كلي در مشتريان خود استفاده كنيد. مي توانيد از همه اين داده ها براي تقسيم بندي ليست هاي خود استفاده كنيد تا سواري شخصي سازي شده براي مشتريان خود ايجاد كنيد.

5- استراتژي هاي خود را مرتباً آزمايش كنيد

با آزمايش مداوم فرايندهاي خود مي توانيد كيفيت داده هاي خود را بهبود بخشيد. براي انجام تغييرات منظم در نتيجه آزمون آماده باشيد. با گذشت زمان ، خواهيد فهميد كه كدام يك از پيام هاي شما مخاطبان خاص را جذب مي كند.

تبليغ كنندگان فيس بوك به طور منظم آزمايش هاي A / B را در مورد اثربخشي تبليغات بالقوه انجام مي دهند. شما همچنين مي توانيد از اين تست ها ، يا آزمايشات چند متغيره پيچيده تر ، با چندين سرويس گيرنده ايميل استفاده كنيد و اثربخشي ايميل هاي مختلف يا حتي فقط خطوط موضوع ايميل را مقايسه كنيد. شما بايد دائماً همه جنبه هاي پيام خود را از جمله پيام ها ، عنوان ها / سطرهاي موضوعي ، تصاوير ، زمان ها و … را امتحان كنيد.

مشتريان خود را اسكن كنيد تا درك واقعي آنها درباره پيام بازاريابي شما را كشف كنيد. آيا كمپين شما شخصي و مرتبط ، عمومي ، خسته كننده ، يا سرزده و واقعاً ترسناك به نظر مي رسد؟ فرآيندهاي خود را مرتباً به روز كنيد تا به شما كمك كند اطمينان حاصل كنيد كه تبليغات خود را به درستي به انواع مشتريان موجود و بالقوه هدف قرار مي دهيد.

https://hillbilly.ir/بازاريابي-چند-كاناله-چيست؟-5-نكته-تجار/feed/ 0