گلايه‌هاي پليس از عدم همكاري در مساله معتادان متجاهر/ عدم پذيرش حدود ۴۰۰۰ معتاد

۵ بازديد ۰ نظر

رئيس پليس تهران از اوايل سال جاري از تجمع بيش از 8000 معتاد به مواد مخدر خبر داده است. به گزارش مجله زنده خبري ، سردار حسين رحيمي در جريان اجراي طرح ظفر كه پيش از ظهر امروز در منطقه هرندي اجرا شد ، در مورد افزايش حضور معتادان در برخي معابر گفت: جمع آوري …

گلايه‌هاي پليس از عدم همكاري در مساله معتادان متجاهر/ عدم پذيرش حدود ۴۰۰۰ معتاد https://livemag.ir/2021/05/گلايه‌هاي-پليس-از-عدم-همكاري-در-مساله/ https://livemag.ir/2021/05/گلايه‌هاي-پليس-از-عدم-همكاري-در-مساله/#respond مجله زنده خبري Wed, 19 May 2021 07:51:21 0000 اجتماعي https://livemag.ir/2021/05/گلايه‌هاي-پليس-از-عدم-همكاري-در-مساله/ رئيس پليس تهران از اوايل سال جاري از تجمع بيش از 8000 معتاد به مواد مخدر خبر داده است. به گزارش مجله زنده خبري ، سردار حسين رحيمي در جريان اجراي طرح ظفر كه پيش از ظهر امروز در منطقه هرندي اجرا شد ، در مورد افزايش حضور معتادان در برخي معابر گفت: جمع آوري …

رئيس پليس تهران از اوايل سال جاري از تجمع بيش از 8000 معتاد به مواد مخدر خبر داده است.

به گزارش مجله زنده خبري ، سردار حسين رحيمي در جريان اجراي طرح ظفر كه پيش از ظهر امروز در منطقه هرندي اجرا شد ، در مورد افزايش حضور معتادان در برخي معابر گفت: جمع آوري معتادان وظيفه پليس است. ” ما اين فرصت را داريم كه طي يك هفته همه اين افراد را جمع كنيم ، اما من مجبورم دستگاه هايي مانند بهزيستي و غيره را درخواست كنم براي همكاري در روند نگهداري و توان بخشي اين افراد.

وي ادامه داد: به عنوان مثال ، ما معتادان متجاهر را جمع مي كنيم ، آنها مدتي در مراكز مي مانند و وقتي منتظر دستگاه ها هستيم ، اتفاقي نمي افتد و اين افراد نيم ساعت بعد در مناطق شوش مولوي ، هرندي به اصل خود برمي گردند. و ديگران. آنها در حال بازگشت هستند.

روند توانبخشي معتادان بايد بهبود يابد

رحيمي با تأكيد بر اينكه روند بازپروري معتادان بايد اصلاح شود ، گفت: “وقتي فرد معتاد از مركز خارج مي شود ، بايد بتواند به جامعه و خانواده برگردد.” ما با جمع شدن مشكلي نداريم اما دستگاهي كه بايد اين افراد را به جامعه برگرداند بايد با هم كار كنند.

رئيس پليس پايتخت با تأكيد بر اينكه وظيفه پليس مراقبت از معتادان نيست ، گفت: پليس جمع آوري اين افراد را بر عهده دارد و در اين راستا از ابتداي سال 8082 معتاد متجاهر از تهران جمع آوري شده اند “1800 مرد و 70 زن وابسته جمع آوري شدند.

مراكز مراقبت از اعتياد بايد در محلي كه مردم زندگي مي كنند برگزار شود

رحيمي ادامه داد: در زمينه جمع آوري و برخورد با معتادان متجاهر ناجا مسئوليتي ندارد و دستگاه هاي ديگر بايد تلاش كنند. طي سه سال و نيم ، ما فرياد مي زديم كه 12 مركز كاهش آسيب و درمان متادون و يك گلخانه در محله هاي شوش ، مولوي و هرندي داريم. اين مراكز در كنار خانه هاي مردم ساخته شده و روزانه بيش از 4000 نفر از اين مراكز بازديد مي كنند. اين مراكز بايد از محل زندگي مردم جمع آوري شود اما هيچ كس توجهي نمي كند و حيف است كه تاكنون در اين زمينه كاري انجام نشده است. اين مراكز بايد در خارج از شهر و محل زندگي مردم جابجا شوند.

وي ادامه داد: چهار سال است كه فرياد مي زنيم كه 2 هزار معتاد مبتلا به بيماري هاي عفوني داريم اما به پليس محلي براي بازداشت اين بيماران داده نشده است. در طرح هاي جمع آوري اعتياد ، 50٪ معتادان پذيرفته نمي شوند و به جامعه باز مي گردند زيرا پير يا جوان هستند ، يا زخم هاي باز يا بيماري هايي مانند هپاتيت و ايدز دارند.

رحيمي گفت: 3 هزار و 817 نفر از 8000 نفري كه در اين مدت جمع شده اند به دليل كهولت سن ، بيماري ، ناتواني جسمي و موارد ديگر پذيرش نخواهند شد. وي گفت: برخي از اين افراد حتي كارت درماني با متادون دارند.

رئيس پليس تهران بزرگ از عدم همكاري با پليس شكايت كرد و گفت: “وقتي هيچ نهادي براي مراقبت از معتادان با ما همكاري نمي كند ، چه كاري بايد انجام دهيم؟” مردم فكر مي كنند ناجا كم كاري كرده است ، اما بگذاريد بگويم ناجا در مبارزه با مواد مخدر كاملاً تنها است. حدود 20 هزار معتاد در يك شهر تهران وجود دارد اما ظرفيت بازداشت معتادان در پايتخت 10 هزار نفر است ، به اين معني كه ما هميشه 10 هزار معتاد معتاد در جامعه داريم.

رحيمي در پاسخ به سوالي در مورد آب بندي خانه ها و زمين ها در محل مصرف گفت: ما از پايان سال 1997 تاكنون 143 درب خانه را پلمپ كرده ايم. اين خانه ها 855 اتاق بود و به محلي براي مصرف مواد مخدر تبديل شد. متأسفانه ، اوايل سال جاري متوجه شديم كه اين خانه ها پلمپ شده اند.

وي با اشاره به تأثيرات اعتياد بر جرم گفت: معتادان به مواد مخدر 60 درصد سرقت هاي كوچك را انجام مي دهند. برخي از آنها به خواب مي روند علاوه بر اين ، اعتياد يكي از دلايل اصلي طلاق است و اين موارد آسيب هاي زيادي به بار مي آورد.

روز گذشته رئيس پليس صوفيه در پاسخ به س aboutالي درباره انتشار فيلم معتادان متجاهر در منطقه هرندي گفت: “به محض انتشار اين فيلم ، همكاران من در همان محل حضور داشتند و تحقيقات لازم را انجام دادند ، كه مشخص شد. “اين يك فيلم قديمي است و در حال حاضر چنين وضعيتي در اين مكان وجود ندارد. البته موضوع معتادان به مواد مخدر يكي از اولويت هاي پليس و چالش هاي موجود در اين زمينه است و ما هميشه پروژه هايي را در اين مناطق اجرا مي كنيم ، در 48 ساعت گذشته حدود 500 معتاد متجاهر جمع شدند و متأسفانه محله هايي مانند هرندي ، شوشا و مولوي به محلي براي تجمع معتادان تبديل شده اند و عليرغم تمام اقدامات انجام شده توسط سازمانها “بايد در اين زمينه اقدام كنند.

انتهاي پيام

https://livemag.ir/2021/05/گلايه‌هاي-پليس-از-عدم-همكاري-در-مساله/feed/ 0

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.