بالا بودن شاخص‌هاي پوسيدگي دندان و بي دنداني در ايرانيان

۴ بازديد ۰ نظر

مركز دندانپزشكي “دكتر تابش” ، متصل به نيروي هوايي ارتش جمهوري اسلامي ايران با حضور دكتر زالي فرمانده ستاد كل پايتخت ، امير سرتيپ نصيرزاده فرمانده نيروي هوايي ، دكتر امير دكتر حبيبولا سياري ، معاون هماهنگ كننده و رئيس ستاد و گروهي از پرسنل نظامي. به گزارش مجله زنده خبري ، دكتر زالي ، …

بالا بودن شاخص‌هاي پوسيدگي دندان و بي دنداني در ايرانيان https://livemag.ir/2021/06/بالا-بودن-شاخص‌هاي-پوسيدگي-دندان-و-بي/ https://livemag.ir/2021/06/بالا-بودن-شاخص‌هاي-پوسيدگي-دندان-و-بي/#respond مجله زنده خبري Tue, 15 Jun 2021 17:46:33 0000 سلامت و تندرستي https://livemag.ir/2021/06/بالا-بودن-شاخص‌هاي-پوسيدگي-دندان-و-بي/ مركز دندانپزشكي “دكتر تابش” ، متصل به نيروي هوايي ارتش جمهوري اسلامي ايران با حضور دكتر زالي فرمانده ستاد كل پايتخت ، امير سرتيپ نصيرزاده فرمانده نيروي هوايي ، دكتر امير دكتر حبيبولا سياري ، معاون هماهنگ كننده و رئيس ستاد و گروهي از پرسنل نظامي. به گزارش مجله زنده خبري ، دكتر زالي ، …

مركز دندانپزشكي “دكتر تابش” ، متصل به نيروي هوايي ارتش جمهوري اسلامي ايران با حضور دكتر زالي فرمانده ستاد كل پايتخت ، امير سرتيپ نصيرزاده فرمانده نيروي هوايي ، دكتر امير دكتر حبيبولا سياري ، معاون هماهنگ كننده و رئيس ستاد و گروهي از پرسنل نظامي.

به گزارش مجله زنده خبري ، دكتر زالي ، فرمانده ستاد عمليات مديريت تاج در كلانشهر تهران دكتر عليرضا زالي ، فرمانده ستاد عمليات مديريت بيماري هاي تاج در تهران ، دهه كرامت را تبريك گفت كه امسال نام اهل بيت سلام را به ارمغان مي آورد ، تقارن اين مراسم را با اين دهه مبارك به عنوان فرخنده پذيرفت.

ديدگاه سلامت محور نيروهاي مسلح ستودني است

وي با اشاره به ديدگاه سلامت محور كه در جريان انقلاب و دفاع مقدس در نيروهاي مسلح كشور از جمله ارتش به ويژه در نيروي هوايي شكل گرفت ، اظهار داشت: يكي از دلايل در كشورهاي پيشرفته نيروهاي نظامي در سطح بالا است رتبه ها و استانداردهاي جديد. سطح بالا “آنها در زمينه بهداشت و درمان حضور دارند ، كه نشان دهنده سطح و ارزش بالاي بخش است ، كه در زمينه ارتش و نيروهاي مسلح كاملاً مورد احترام است.

دكتر زالي افزود: اين باعث افتخار است كه امروز نيروهاي مسلح ما ، همراه با همه برنامه هاي نظامي و رزمي و آموزش دفاعي در زمينه بهداشت ، همچنين خوش درخشيده اند و تاريخ پر افتخار نيروهاي مسلح ما ، به ويژه ارتش و نيروي هوايي ، پر از حضور مراقبت هاي بهداشتي شما است.

به گفته وي ، اين افتخار در زمينه هاي دفاع مقدس به اوج خود رسيده و كمال آن را در حضور ارزشمند ، همگام سازي و تعامل سازنده و پشتيباني لجستيكي ، علمي و خدماتي نيروهاي مسلح در حوزه تاج شاهد بوده ايم.

دكتر زالي گفت: “من افتخار مي كنم كه امروز مقامات عالي رتبه نظامي كشور چشم انداز عميق بهداشتي دارند.” سالهاست كه در سيستم مراقبت هاي بهداشتي بدنبال اين هستيم كه اين الگو نهادينه شود و همه مسئولان ارشد كشور ديدگاه عميق و متفاوتي از بهداشت به عنوان مهمترين و مهمترين رده هاي اجتماعي داشته باشند.

وي افزود: امروز به عنوان يكي از متخصصان حوزه بهداشت و درمان ، به حسن توجه نيروهاي مسلح به حوزه بهداشت و درمان و اين اعتقاد عميق كه اين امر در رفتار و رفتار اجتماعي شما منعكس مي شود ، افتخار مي كنم.

نياز به توسعه خدمات دندانپزشكي در كشور / مراجعه به سرانه دندانپزشك بسيار كم است

دكتر زالي با اشاره به هزينه هاي بيش از حد خدمات دندانپزشكي گفت: امروز در بحث توسعه خدمات دندانپزشكي در كشور يكي از استراتژيك ترين و بحراني ترين نمونه ها حضور اقوام است. خدمات دندانپزشكي در كشور گران هستند ، بخشي از آن به دليل گراني تجهيزات و مواد مصرفي است.

به گفته وي ، در زمينه مراقبت هاي بهداشتي هيچ سرويس ديگري نمي تواند به اندازه خدمات دندانپزشكي به مواد ، مواد مصرفي و تجهيزات وابسته باشد و متأسفانه در پايان سال 1999 قيمت كالاهاي مصرفي لازم در خدمات دندانپزشكي متداول چندين برابر شد.

دكتر زالي خاطرنشان كرد: با توجه به اينكه در كشور ما از نظر آماري شاخص پرداخت خدمات از جيب خدمات دندانپزشكي معمولاً داراي رتبه بالايي است و سهم مهمي را به خود اختصاص مي دهد. بنابراين ، توسعه هرگونه خدمات دندانپزشكي ، به ويژه در حد استاندارد ، ستودني است.

وي گفت: در سالهاي اخير به دليل عدم پوشش كافي بيمه خدمات دندانپزشكي ، متأسفانه مردم در دريافت اين خدمات تأخير دارند و تعداد افراد سرانه مرتبط با دندانپزشكي بسيار كم و از استاندارد بين المللي دور است. .

نگه داشتن دندان در دهان ؛ مهمترين استراتژي دندانپزشكان در جهان

وي تأكيد كرد: امروز استراتژي حفظ دندان هاي دهان مهمترين استراتژي دندانپزشكان در جهان است و همه دندانپزشكان متعهد به انجام اين استراتژي در همه جوامع هستند اما در كشور ما به دليل تاخير در مراجعه و هزينه هاي بيش از حد اين خدمات متأسفانه آمار كشيدن دندان محل خدمات ترميم بسيار بالاتر از استاندارد جهاني است.

سطح بالايي از پوسيدگي دندان و بي دندان بودن در ايرانيان

وي با اشاره به ميزان بالاي پوسيدگي و بي دنداني در ايرانيان گفت: متاسفانه هر نوجوان ايراني از سن 12 سالگي داراي 2-5 دندان پوسيده است و در 45 تا 35 سالگي اين آمار منجر به 12-13 دندان پوسيده مي شود دندانها “و بيش از 50٪ افراد مسن ايراني بدون دندان هستند.

دكتر زالي افزود: از شاخص پوسيدگي دندان در ايران فراتر رفته و شاخص هاي بيماري لثه مربوط به كيفيت بهداشت دهان و دندان در ايران مطلوب نيست و همه اينها نشان مي دهد كه ما نياز به توسعه و گسترش خدمات عمومي دندانپزشكي داريم.

وي با اشاره به هويت هر يك از مناطق تهران گفت: منطقه 13 تهران با شعار پيشگامان انقلاب اسلامي مزين شده و از ساختار متفاوت و جمعيت قابل توجهي برخوردار است. همچنين در تهران با حضور يك ميليون جمعيت شناور روبرو هستيم كه با توجه به ساختار تجاري ، تجاري و نظامي منطقه 13 ، شاهد حضور حدود 20 هزار جمعيت شناور در اين منطقه هستيم. بنابراين ايجاد اين مركز تخصصي در اين زمينه كار بسيار خوبي است.

دكتر زالي در ادامه سخنان خود ، تلاش هاي ارزشمند و همكاري ارتش ، نيروي هوايي و نيروهاي مسلح در دوره تاجگذاري را ارزيابي كرد و گفت: “به طور متوسط ​​در تهران ، حدود 60٪ از خدمات ارائه شده به بيماران تاجي در بيمارستان هاي دانشگاه و 40٪ ديگر توسط سازمانهاي ديگر و شركتهاي وابسته غير دانشگاهي تأمين مي شود كه عمده نيروهاي مسلح از اين تعداد هستند.

وي افزود: شايد نگين ارائه خدمات به بيماران كرونا در شرق تهران همين بيمارستان بعثت بود كه از همان روزهاي اول جسورانه در مبارزه با تاج گذاري به جمع مدافعان سلامت پيوست و در اين زمينه به افتخار دست يافت و همچنان ارائه مي كند خدمات. “

تأكيد بر آموزش عمومي در زمينه بهداشت دهان و دندان

دكتر زالي در ادامه سخنان خود خواستار اختصاص بخشي از اين كلينيك تخصصي دندانپزشكي در زمينه آموزش همگاني در زمينه بهداشت دهان و دندان شد كه مي تواند الگويي ممتاز و بديع در اين زمينه باشد.

وي همچنين با اشاره به اجراي گروه اجتماعي قند و ليپيدها كه در منطقه 13 به عنوان يك پروژه كوهورت بزرگ در كشور در حال انجام است ، اعلام كرد كه ارتباط بين اين پروژه و مركز دندانپزشكي مي تواند براي اطمينان بيشتر از و خدمات مطلوب تر در زمينه بهداشت دهان و دندان نيز بايد در قالب اين طرح ساخته شود.

فرمانده ستاد مقابله با پايتخت در پايان سخنان خود از كليه شركت كنندگان در افتتاح اين مركز تخصصي كه خدمات دندانپزشكي ارزنده و با كيفيتي را به ساكنان اين منطقه ارائه مي دهد تقدير و تشكر كرد.

دكتر تابش يكي از پزشكان فداكار سخت كوش و شجاع نيروي هوايي است

در ابتداي اين مراسم امير سرتيپ دكتر عزيز نصيرزاده فرمانده نيروي هوايي ارتش جمهوري اسلامي ايران ضمن تبريك دهه كرامت ، روند شكل گيري ، ساخت و راه اندازي اين مركز را تشريح كرد.

به گفته وي ، اين مركز تخصصي دندانپزشكي 7600 متر مربع مساحت و 4700 متر مربع زيربنا در 4 طبقه دارد كه در 16 ماه با وام 160 ميليارد ريال احداث و تجهيز شده است.

سرتيپ امير نصيرزاده با اشاره به اينكه بيمارستان مركز بعثت كرونا در شرق تهران واقع شده است ، گزارشي آماري از تعداد بيماران ، بيماران و بستري شدن در بيمارستان و واكسيناسيون در اين بيمارستان ارائه داد.

وي ضمن گراميداشت ياد و خاطره شهداي مدافع سلامت اداره كل بهداشت و درمان نيروهاي مسلح و ارتش ، از فضايل و خصوصيات قابل توجه دكتر ناصر تابش ، مزين به اين مركز تخصصي و دكتر ياد كرد. تابش يكي از مشهورترين بهداشت در جهان است كه در طول تاريخ باعث افتخار بوده است.

امير نصيري زاده ضمن بيان شرح حال مختصر دكتر تابش ، با اشاره به برخي از دستاوردها و افتخارات وي در دوران دفاع مقدس خاطرنشان كرد: انجام همزمان دو عمليات همزمان روي دو تخت ، انجام عمليات در زمان بمب گذاري و انجام بيش از 18000 عمليات. در بيمارستان اهواز در حرم مطهر ، آنها طولاني ترين عمل را طي 11 ساعت در آن بيمارستان انجام دادند.

وي هنر جراح را اوج يك بمب خوشه اي كه به ران بسيجي نفوذ كرده و هر لحظه احتمال داشت منفجر شود ، توصيف كرد و دكتر تابش با وجود جرأت خطر منفجر شدن بمب ، جسورانه عمل پرستار و متخصص اتاق عمل را انجام داد. به گفته امير نصيري ، اين عمليات در جهان بي نظير است و تاكنون فقط يك مورد در جهان انجام شده است كه شكست خورده و بمبي در اتاق عمل منفجر شده است.

وي دكتر تابش را يكي از پزشكان فداكار سخت كوش ، شجاع و مشهور نيروي هوايي توصيف كرد كه از فرزندان شجاع اين سرزمين است و فردا الگوي ضروري براي نسل بعدي و پزشكان اين مرز و بوم است. .

سرتيپ امير نصيرزاده گفت: اين مركز دندانپزشكي دكوراسيون به نام اين پزشك نامگذاري شده است و به يك قهرمان تبديل شده است ، بنابراين نام وي مانند ساير قهرمانان ماندگار خواهد بود و انشاالله پزشكان و متخصصان جوان ما مسير اين شخصيت ها را ادامه مي دهند . “البته ، در بايرون كرونا شاهد شهامت و فداكاري بسياري از كادر پزشكي و طرفداران بهداشت بوده ايم و اميدواريم كه اين عزيزان در همه زمينه ها موفق شوند.

ارتش به طور كامل در بخش بهداشت كشور در حال انجام وظيفه است

سرتيپ دكتر حبيبولا سياري ، معاون هماهنگ كننده و رئيس ستاد ارتش و فرمانده قرارگاه حفاظت زيستي امام رضا (ع) نيز با تمجيد از دكتر زالي و همه طرفداران بهداشت گفت: “ارتش كاملا در خدمت سلامت است. و درمان “اين يك كشور است و در هر گوشه اي كه لازم باشد ، ما همه آنچه را كه مي توانيم ، مطابق با اخلاص قرار داده و به مردم خدمت مي كنيم.

وي در ادامه با اشاره به اقدامات و فعاليت هاي نيروي هوايي در طول انقلاب و دوران دفاع مقدس و افتخارات و دستاوردهاي آنها ، خاطرنشان كرد: تلاش هاي نجيب زادگان نيروي هوايي در دوران تحريم مشكلي ايجاد نكرده و عمليات هاي موفق و پيچيده از اين قرار بود خاطراتي از آن زمان ذكر شده است.

امير سياري با بيان اينكه نيروي هوايي با افتخار از دوران دفاع مقدس ظهور كرد و ثابت كرد چه توانمندي هايي دارد ، افزود: پس از دفاع مقدس ، نيروي هوايي با اتكا به توانمندي هاي داخلي ، علم و دانش و تعامل با مراكز علمي كشور براي پيشرفت و تجهيزات تكميل شده در يك مكان مرتفع.

وي با افتخار اعلام كرد: امروز توان رزمي نيروي هوايي كشور يكي از م effectiveثرترين ابزارها براي جلوگيري از تهديدهاي دشمن است. در طول تاريخ كشور پس از انقلاب و دفاع مقدس ، نيروي هوايي هميشه سعي در خدمت به مردم داشته و با تمام توان ، نيروي و تجهيزات خود در همه بحران ها و حتي بلاياي طبيعي به كمك مردم آمده است.

وي با اشاره به بيانات مقام معظم رهبري مبني بر اينكه نيروي هوايي يك نيروي الهي است ، اظهار داشت: اين امر به دليل خدمت به راه خدا ، خدمت به نظام و محافظت از نهاد اسلامي و محافظت از تماميت ارضي و خدمت به مردم است.

به گفته امير سياري ، در بحث مبارزه با تاج و تخت در تهران و ساير شهرها ، اقدامات نيروهاي مسلح ، ارتش ، نيروي زميني ، پدافند ، نيروي هوايي ، نيروي دريايي ، اردوگاه ها برقرار است و از همه امكانات براي سازماندهي و بايد به صورت به روز بهينه به روز شود. بايد انجام شود.

امير سياري ضمن اعلام آمادگي براي خدمت به مردم در اقصي نقاط كشور به ويژه در زمينه واكسيناسيون ، ايجاد اين كلينيك تخصصي را اقدام و افتخاري بسيار ارزشمند براي ارتش در جهت خدمت به مردم و نظام سلامت مي داند.

سرتيپ امير سياري در پايان سخنان خود با اشاره به رشادت ها ، افتخارات و دستاوردهاي دكتر تابش در دوران دفاع مقدس و حوزه درمان ، ياد و خاطره همه شهداي مدافع بهداشت و كادر پزشكي را گرامي داشت.

به گزارش روابط عمومي دانشگاه علوم پزشكي شهيد بهشتي ، در پايان اين مراسم با حضور دكتر هال و ساير كاركنان از شركت كنندگان در راه اندازي اين مركز تقدير و اين كلينيك تخصصي دندانپزشكي به صورت رسمي قرار گرفت به بهره برداري مي رسد. سپس دكتر هال و ساير كاركنان از بخشهاي مختلف اين مركز تخصصي بازديد كردند.

انتهاي پيام

https://livemag.ir/2021/06/بالا-بودن-شاخص‌هاي-پوسيدگي-دندان-و-بي/feed/ 0

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.