تأكيد جامعه مدرسين بر لزوم رعايت مضاعف شيوه‌نامه‌هاي بهداشتي در عزاداري‌ها

۴ بازديد ۰ نظر

جامعه مدرسين حوزه علميه كوم با صدور بيانيه اي در آغاز ماه محرم بر ضرورت بكارگيري كامل روشهاي بهداشتي در عزاداري تأكيد كرد. به گزارش مجله زنده خبري ، متن اين بيانيه با امضاي آيت الله سيد هاشم حسيني بوشهري ، رئيس شوراي عالي جامعه مدرسين حوزه علميه كوم به شرح زير است: “ماه محرم …

تأكيد جامعه مدرسين بر لزوم رعايت مضاعف شيوه‌نامه‌هاي بهداشتي در عزاداري‌ها https://livemag.ir/2021/08/تأكيد-جامعه-مدرسين-بر-لزوم-رعايت-مضاعف/ https://livemag.ir/2021/08/تأكيد-جامعه-مدرسين-بر-لزوم-رعايت-مضاعف/#respond مجله زنده خبري Tue, 10 Aug 2021 18:42:09 0000 سلامت و تندرستي https://livemag.ir/2021/08/تأكيد-جامعه-مدرسين-بر-لزوم-رعايت-مضاعف/ جامعه مدرسين حوزه علميه كوم با صدور بيانيه اي در آغاز ماه محرم بر ضرورت بكارگيري كامل روشهاي بهداشتي در عزاداري تأكيد كرد. به گزارش مجله زنده خبري ، متن اين بيانيه با امضاي آيت الله سيد هاشم حسيني بوشهري ، رئيس شوراي عالي جامعه مدرسين حوزه علميه كوم به شرح زير است: “ماه محرم …

جامعه مدرسين حوزه علميه كوم با صدور بيانيه اي در آغاز ماه محرم بر ضرورت بكارگيري كامل روشهاي بهداشتي در عزاداري تأكيد كرد.

به گزارش مجله زنده خبري ، متن اين بيانيه با امضاي آيت الله سيد هاشم حسيني بوشهري ، رئيس شوراي عالي جامعه مدرسين حوزه علميه كوم به شرح زير است:

“ماه محرم ، ماه پيروزي خون بر شمشير ، ماه حركت تاريخي سرور و سالار شهيدان ، اباعبدالله الحسين (عليه السلام) ، در مسير احيا قرار گرفت. از اسلام نصيحت حسين فرصت بسيار خوبي براي به دست آوردن نعمت هاي الهي و تجديد وفاداري به موقع و پيروي از اهل بيت عصمت و طهارت (عليهم السلام) است.

با تكيه بر مكتب بزرگ عاشورا و با رهبري حكيمانه حضرت امام خميني (ره) و مقام معظم رهبري (مدظله العالي) و توصيه هاي عالي ترين مراجع تقليد (دامت بركاتهم) در صحنه هاي مختلف ، ملت شريف ايران ارتباط عميقي با حماسه حسيني برقرار كرده است و از شهيد كربلا آزادي و افتخار كسب كرده است. عزت و اقتدار اين افراد و قدرت آنها تا آخرين نفس عهد و پيمانشان با شهيد مظلوم و سرافراز كربلا از كربلا باقي خواهد ماند.

جامعه مدرسين حوزه علميه قم متواضعانه ، بر اساس حديث روشنگر امام رئوف علي بن موسي الرضا (عليه السلام) كه فرمودند: “خدا رحمت كند عبدا احيا امرنا” ، در عبادت و تكريم خطبه هاي حسين قدمي برداشت. ملاقات كرده و نكات زير را برجسته مي كند:

1. مبلغان ، مبلغان و تذكرات عزيز ، از فرصت منحصر به فرد محرم و صفر براي ترويج ارزشمندترين و پوياترين طرح اجتماعي اسلام استفاده كنيد كه نقش مستقيمي در احياي دين دارد ، يعني. جامعه با احياي اين تعهد رها شده. اين اقدام نمونه بارزي از فرهنگ “تمايل به انجام كار خوب و نهي از منكر” شهيد تشنه كربلا است. وظيفه عمومي اين است كه حقوق مردم و اهداف انقلاب اسلامي را بخواهيم ، آنها را علني رصد كنيم و گسترش ارزشهاي الهي را دنبال كنيم. پيروان مكتب حسيني بايد پيشقدم بوده و از انحرافات و انكارهاي سياسي ، اقتصادي و فرهنگي جلوگيري كنند و به نظام اسلامي در پيمودن راه خود كمك كنند.

۲ مدرسه عاشورا ارائه دهنده نماز و عدالت است. انقلاب اسلامي با برپايي قيام اباعبدالله الحسين (عليه السلام) با شعارهاي اسلامي مانند وعده نماز و عدالت پيروز شد. مردم بايد تلاش كنند تا اين دو حقيقت محوري را مطالبه كنند تا شور و شعور انقلابي عاشورا را در جامعه نهادينه كنند. بر اين اساس ، درسها و درسهاي عاشورا بايد در همه ابعاد تشويق و تأكيد شود. تفسير عاشورايي و توضيح معرفتي شناختن جبهه حق و باطل و روشنگري براي امام نور و بي گناهي پادشاهان ظلمت هنوز نياز اساسي انقلاب اسلامي است و مردم بايد در جهاد بزرگ با استكبار مبارزه اي دائمي و بصيرتي انجام دهند. و مبارزه با ظلم و خيانت جهاني. مظلوم و دشمن ستمگران باشيد.

3. احياي اسلام منوط به زنده نگه داشتن مكتب عاشورا است. بنابراين ، هم افراد و هم كاركنان اين حوزه مأموريت دشواري دارند. مردم عزيز ، به دليل رعايت مضاعف رويه هاي بهداشتي در جلسات حسيني و كاركنان ، نقش مهمي در آمادگي برگزاري اين جلسات دارند. پيشاپيش از همه مردم ، مديران و مسئولاني كه براي باشكوه ترين برگزاري اين مجالس مذهبي و الهي تلاش مي كنند تشكر مي كنيم و از رسانه ملي و ديگر رسانه هاي تبليغاتي واقعي و مجازي مي خواهيم تلاش خود را براي ترويج و تأمل در اين گردهمايي ها مضاعف كنند. به

4. ما اميدواريم كه خداوند با بركت اين جلسات حسين و عزاداري عاشقانه مردم روستاها و توسل آنها ، شر دشمنان اسلام و شر اين ويروس شيطاني را از سرتاسر جهان برطرف كند. به ويژه كشور عزيزمان ايران و فضاي علمي بايد به محيط سمينار و دانشگاه و ساير مراكز تحقيقاتي بازگردد و رئيس جمهور بايد بتواند بر اساس وعده هايي كه براي مهار تورم ، تورم ، مراقبت از معيشت مردم ، ايجاد هماهنگي ملي و ارتقاء موقعيت ايران اسلامي در زمينه هاي مختلف

در پايان ، از خداوند متعال مي خواهيم كه بيشترين موفقيت ممكن را در خدمت به جلسات پرشور مذهبي و فرصت دريافت فيض از منبرها و ميراث را براي مردم به ارمغان آورد و همچنين عزاداران بنيانگذاران اين جلسات را در گروه عارفان و آشنايان عزادار كند. حقوق آنها.. اشراف را قرار دهيد. ان شاء الله »

انتهاي پيام

https://livemag.ir/2021/08/تأكيد-جامعه-مدرسين-بر-لزوم-رعايت-مضاعف/feed/ 0

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.