ادعاي العربي از سفر الكاظمي به تهران؛چهار مساله مهم در دستور كار/برهم صالح روز تحليف رئيسي حامل پيامي از آمريكا بود؛حسين به‌دنبال پاسخ آمد

۵ بازديد ۰ نظر

منابعي كه خواستند نامشان فاش نشود تأكيد كردند: “ايران سه هفته پيش به دليل عدم پرداخت اين گاز از عراق كه منجر به كاهش توليد شد ، صادرات گاز خود به عراق را به شدت كاهش داد.” برق در عراق بود. به مصطفي كاظمي در اين سفر سعي مي كند طرف ايراني را متقاعد كند …

ادعاي العربي از سفر الكاظمي به تهران؛چهار مساله مهم در دستور كار/برهم صالح روز تحليف رئيسي حامل پيامي از آمريكا بود؛حسين به‌دنبال پاسخ آمد https://livemag.ir/2021/09/ادعاي-العربي-از-سفر-الكاظمي-به-تهران؛چ/ https://livemag.ir/2021/09/ادعاي-العربي-از-سفر-الكاظمي-به-تهران؛چ/#respond Sun, 12 Sep 2021 12:14:49 0000 بين المللي https://www.livemag.ir/2021/09/ادعاي-العربي-از-سفر-الكاظمي-به-تهران؛چ/ منابعي كه خواستند نامشان فاش نشود تأكيد كردند: “ايران سه هفته پيش به دليل عدم پرداخت اين گاز از عراق كه منجر به كاهش توليد شد ، صادرات گاز خود به عراق را به شدت كاهش داد.” برق در عراق بود. به مصطفي كاظمي در اين سفر سعي مي كند طرف ايراني را متقاعد كند …

منابعي كه خواستند نامشان فاش نشود تأكيد كردند: “ايران سه هفته پيش به دليل عدم پرداخت اين گاز از عراق كه منجر به كاهش توليد شد ، صادرات گاز خود به عراق را به شدت كاهش داد.” برق در عراق بود. به مصطفي كاظمي در اين سفر سعي مي كند طرف ايراني را متقاعد كند كه صادرات گاز را با همان حجم قبلي برگرداند. و با توجه به تحريم هاي آمريكا و مشكل مبادلات مالي و بانكي با ايران ، بايد براي پرداخت پول ايران تصميم گيري شود.

در مورد موضوع ميانجيگري بغداد بين تهران و رياض ، اين منابع گفتند: قدمي در اين سفر پيشنهادات جديدي را براي ارتقاي ميانجيگري ارائه مي دهد و با توجه به عدم اقناع عراق در ترغيب دو رهبر براي حضور در كنفرانس بغداد و همچنين عدم توانايي در نشست دو جانبه بين دو وزير خارجه در حاشيه اجلاس ، تلاش كنيد. به نتايج عملي مي رسد.

منابع مي گويند بغداد در تلاش است در مرحله بعد با وزيران خارجه ايران و عربستان ديدار كند و عربستان قبلاً از حسين اميرعبدالهيان وزير امور خارجه ايران براي ديدار از رياض دعوت كرده است. وي حاضر نشد و از فيصل بن فرحان وزير خارجه عربستان خواست تا به تهران سفر كند. پس از نشست منطقه اي در بغداد ، آنها تصميم گرفتند كه اين نشست بايد در كشور ثالث برگزار شود و آن عراق است.

منابع آگاه همچنين مدعي شده اند كه وزير امور خارجه ايران در حاشيه نشست بغداد با شيخ صباح خالد الحمد الصباح ، نخست وزير كويت مذاكرات مفصلي داشته و طرف كويتي نيز با وزير خارجه عربستان ديدار مشابهي داشته است. اين پيامها بين دو كشور رد و بدل شد و اين پيامها و تماسها منجر به ايجاد فضاي مثبت براي ديدار دوجانبه بين وزراي خارجه ايران و عربستان شد.

در مورد ميانجيگري بغداد بين تهران و واشنگتن ، منابع العربي الجديد مي گويند: عراق از زمان به قدرت رسيدن قديمي به عنوان ميانجي بين دو كشور تبديل شده است و پيام هاي زيادي بين آنها رد و بدل شده است.

به گفته اين منابع ، هيئت عراقي به سرپرستي برهم صالح رئيس جمهور ، كه در مراسم افتتاحيه شركت كرده و همچنين فواد حسين وزير امور خارجه عراق نيز حضور داشت ، پيامي از ايالات متحده به ايران منتقل كرد. اين بيانيه تهران را تشويق كرد تا مذاكرات غير مستقيم ايران و آمريكا در وين را از سر بگيرد و وزير امور خارجه عراق پنج روز بعد به تهران بازگشت تا پاسخ ايران به پيام آمريكا را دريافت كند.

اين منابع مدعي هستند كه ايران براي از سرگيري مذاكرات در وين شرايطي را تعيين كرده است. ايالات متحده همچنين نمي خواهد تنش ها را با ايران از طريق قطعنامه بين المللي تشديد كند زيرا بيم آن دارد كه مانع از سرگيري مذاكرات شود ، بنابراين در تلاش است تا قبل از پيچيده شدن اوضاع ، تهران را از طريق برخي كانال هاي اروپايي و منطقه اي به مذاكرات بازگرداند.

310 310

https://livemag.ir/2021/09/ادعاي-العربي-از-سفر-الكاظمي-به-تهران؛چ/feed/ 0

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.